tisdag 10 juni 2014

Drivhus av gamla fönster!

I väntan på ordentligt bygge, så gjorde jag ett enkelt drivhus till mina tomater! 


 Jag led lite av sömnlöshet vissa nätter när jag väntade lillebror, och nu och då steg jag upp och googlade växthus av gamla fönster.
Och jag kan lova att man får en och annan träff! ;)

Eftersom jag är stolt ägare till detta:


 Dvs våra gamla fönster, och inte bara rutorna, utan även karmar!
Nu i dagsläget, så har min man sålt bort de rutor som jag inte vill/behöver ha, så nu är högen lite mera....organiserad....

Men ack vad jag känner mig rik!

(...på skräp, enligt min bättre hälft)


 Oj, vad jag väntar på att kunna få börja bygga!

Planen är klar, inga direkta ritningar, utan mera "gör som jag säger, så blir det nog bra" planering.

En natt så funderade jag två timmar på färgsättning, så jag har nog tänkt genom detta! ;)
Tre alternativ har jag, kanske fyra... grått, engelskt rött eller grönt.
Fjärde är att kombinera och måla två färger, rutor en och "vägg" en annan...
Förslag tages tacksamt emot!

Men i väntan på det, så använde jag mig av en annan idé som jag hittade en natt, en enkel variant av tre fönster, gångjärn och några skruvar!





 Nu får mina tomater, värme, sol och luft!


 Jag tror hårt på att detta är en strålande idé!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar