tisdag 18 november 2014

Löften om vinter?

Små, små smakprov på vinter har vi ju fått. Och två snögubbar. Den första är ett minne blott, och den andra lutar farligt mycket framåt, och huvudet har ramlat av. (Men det har jag inte berättat år storebror, vi tar sorgen imorgon...)

Men efter den ruskiga stormen, regnet, snöslasket, snön och sidovinden, så var jag av och an ut med kameran. För visst är is vackert? 






Jag har allvarliga funderingar på att ta in min groda. 
Jag tror inte att han trivs.
Men jag vet inte.


Storebrors pumpa fick en hatt.

Sen smälte det bort.
Och nu lite ny snö.
Jag hoppas innerligt att det hålls den här gången, för smälter det igen, så blir det för det första mörkt som i en säck, för det andra tråkigare än tråkigt för storebror, för det tredje (och viktigaste) hur skall vi så hitta julstämningen?!

Snälla vinter, kom nu för att stanna! Men håll dig inom rimlighetens gränser, tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar