söndag 25 oktober 2015

Stickat och gott och blandat!

Den principen kör jag med idag, och bjuder på en potpurri av bilder från min nya vardag. Jag har sett att ni besöker denna bortglömda blogg, och det känns gött i hjärtat! Den är inte helt bortglömd, men när dygnets timmar inte vill räcka till allt, tyvärr. 
Men om det är nån tröst, så har jag tusen (minst) inlägg i mitt huvud, allt från funderingar kring ekologiska garner, till stickmönster, till vackra bilder från naturen, till .... ja, vem vet vart.

Men nu hittade lite bilder i kameran som jag snabbt fixade till och tänkte bjuda på idag:


Dollys party dress i somras, när hon tyckte att "I love to party, by party I mean knit"


Hennes outfit bestod av en paljettkjol och en handstickad topp, i bambugarn, design Leila Hafzi.

Sen hittade jag bilder av en beställningströja:


En klassisk norsk tröja stickad i Smart, och den brukar husera i butiken nu och då på tisdagarna...


Och, ja, vi tar gärna emot beställningar på dylika tröjor, egentligen vad som helst! Och våra stickerskor hinner med nästan vad som helst ännu före jul!
Beställ, beställ, stort som smått!

Här kommer ett par bilder på mitt projekt idag:


Tovade vantar, med en liten tvist, eller faktiskt två. Jag testar en annorlunda kant, snäckskal, tror jag den kallas, och vill se hur den beter sig i tvättmaskinen när de här vantarna skall tovas. Sen ville jag ha lite som en grön krona, nere vid fållen och stickade två varv lika när jag taggade till övergången mellan grönt och grått. 
Den gröna är en av höstens nya färger i Sandnes Fritidsgarn. Och vi har fyllt på med nya nyanser för Marks också, så kom in och ta en titt! Hyllorna bågnar av nya härliga garner och färger!


Det är också en orsak varför bloggen lämnar, alla härliga garn, mönster, färger och nyheter... Vill, vill testa och göra, men hinner så lite.... 

Men lite varje dag, det blev en ganska stor, färdig poncho idag!
Men den är inte fotad, så snabbast ser du den vid Marks & Rosengren imorgon på Storgatan 17 i Jakobstad. Efter kl 9.30.

1 kommentar:

  1. Took me time to read all the comments, but I really enjoyed the article. It proved to be Very helpful to me and I am sure to all the commenters here!HD Wallpapers

    SvaraRadera