tisdag 10 november 2015

A moment.

Ett litet ett, tog jag.
Jag har haft en ledig dag idag. Tisdag är min och lillebrors lediga dag.
Och ja, idag kände jag av att jag var ledig. En skön känsla. Kort och flyktig, men skön.

Jag har varit närvarande för min yngsta son. Sett honom, njutit av honom, och han har bland annat sagt ordet lastbil idag! Och när han sov dagsömn så jag har hunnit prata i telefon med två vänner, jag har hunnit ta några produktbilder, och några naturbilder, tvätta en tvättmaskin med kläder, hunnit hänga upp dem inom hygglig tid, dvs före kl tio på kvällen, jag har rett upp diskbänken en gång, och när jag tänkte att nu hinner jag ta ihop med mina köksfönster, och stod och valde, tvätta rutorna eller stryka gardinerna, så vaknade lillebror.
Eftermiddagen for i sus och dus med två barn, matlagning och den stora förd på kalas. Och nu tar jag en moment till, och gör något ganska "onödigt", jag  redovisar för min dag på internet. :) 

Varför? 
För att det är stort för mig att känna att jag har varit LEDIG. 
Att jag har haft stunder av total ledighet. 





Vi har haft en grå dag här i Jakobstad. Fuktig. En dag då det är lätt att andas, lagom sval.
En, ja, ganska konstig november dag.






En vacker dag.




Skulle sommaren ha varit som i fjol, så skulle vi ha ätit egna vindruvor...

Men nu njuter jag bara av färgerna som är kvar.
Bra så.

1 kommentar: