onsdag 15 september 2010

Spiklådor och sånt.


Jahapp. Nu skulle det vara att komma på något kreativt och intressant att skriva, eftersom jag har tid just nu. Och vad skulle det vara?
Jag kan ju åtminstone visa en bild på några nytvättade Juthbacka fynd. Gamla spiklådor gillar jag. Och en del av min arbetstid den här veckan har gått åt att nysta upp två meters buntar med julband att lägga i dem! Det är terapiarbete. Att jobba med vackra band är som balsam för själen! Och tar förvånansvärt mycket tid! Och behöver göras. Jag skall ha en stor låda bandbuntar till Korsholms vuxeninstitut, som det så vackert heter, för jag har en kompis som drar kurser där, och vi provar på att ha en materiallåda på hennes kurser, för att deltagare skall kunna tillverka och prova sig fram genast, och inte behöva vänta till nästa vecka.
Alla skapande personer vet ju att imorgon är för sent, och när inspirationen slår till, så vill man skapa GENAST! Inte nästa vecka. Vi har en provlåda med höstmaterial på gång, och det ser lovande ut. Och det är ju intressant med nya utmaningar.
Kanske det blev ett hyfsat inlägg trots allt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar