söndag 10 oktober 2010

Läget nära hopplöst.

Skulle vara effektiv ikväll, och baka ut en sats tro-hoppare tills imorgon, samt lägga i en skröjbränning. Så långt allt gott, ända tills hoppet sprack. Efter en hel del teipbitar och vissa tysta eder (lill-chefen och min kära sambo var närvarande och vi har märkt att vissa ord fastnar bättre än andra...) fick jag utbakat vad jag tänkt mig. Men hoppet är nog ute för denna form;)
Men då slog det mig att jag borde vara lyckligt lottad och ha hopp i parti, nästan i alla fall, dvs jag hittade efter en stunds bökande, och tänkande, ett extra hopp i en låda, där jag för övrigt hittade en hel del annat spännande också. Men reserv-hoppet mår inte jätte bra det heller, men bättre än det förstnämda i alla fall!
Jag tror att jag helt snällt får traska iväg till Hantverkarboden och göra en investering. Men kanske det är okej, mina gamla trotjänare har jobbat mycket hårt i ca sju år redan, kanske de kan få gå i pension nu. Men jag kommer inte att slänga dem, de är ju mina första "barn";)
PS. Vid Hantverkarboden finns för övrigt dessa pepparkaksformar till salu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar