onsdag 7 maj 2014

När slår häggen ut i år?

För sex år sen, 2008, så var jag till och med lite rundare än nu, och då slog häggen ut natten mellan 11 och 12 maj. Det minns jag som igår av den sorgliga orsaken, för min pappa dog 12 maj, och när jag kom hem för att sova några timmar, natten före, så var hela trädet vitt som snö. Och jag satt på terrassens kant en stund och tittade på den, och kände den fantastiska doften.


I år så ser knopparna ut så här just nu. 
Men med denna kyliga vind, så tror jag inte att de hinner slå ut till nästa vecka.


 Men då, för sex år sedan så var våren också tidig.
 Men då vi hade många mycket varma dagar, och växterna hann mycket längre då. 

Men fördelen nu, är ju att man hinner vänta, och längta, och njuta mera, när det inte går så fort. 

Men tråkigt att pressa in sig i trånga vinterrockar är det, kan jag erkänna.

Får se när min vita dröm slår ut!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar