onsdag 20 augusti 2014

Trassliga pastell-karameller.

 En solig höstdag till ära, så bjuder jag på trassliga pastell-karameller:


Har mycket på gång just nu, eller rättare sagt har många planer på gång, men det går lite långsamt här på Rosengrensbacken just nu. Barnen behöver tid, vardagen tar tid, men jag tror nog att även jag kommer att få lite vuxen-jobb tid mellan varven bara vardagen börjar löpa igen.

Jag har inga stora krav, en timme om dagen vill jag ha. Behöver, kanske låter snällare. Men just nu tränar vi på att gå och lägga oss i tid, och det svåraste; att stiga upp i tid. Uff. Men tack och lov så är inte förskolan här i Finland obligatorisk, så vi kommer att behålla våra fyra-dags veckor ännu ett år till! Så fredagarna är vår lyx-dag, även denna vinter!


Men varför inte göra som Pågen; baka med kärlek, något gott, och som Fröken Rosengren och dekorera påsen, burken vackert, och överraska grannen eller vännen...
Bara för att det är en solig dag...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar