lördag 20 juni 2015

Hej igen!

Nu börjar jag sakta landa i min nya värld. En värld som har tagit mig med storm, som jag själv vänt upp och ner på, och som jag nu reder upp och gör till min egen. Och som jag har kommit att älska. Jag får jobba med vackra ting, färger, former, nyheter, gamla godingar, och måste utmana mig själv varje dag, lära mig nytt, och minnas vad jag lärt mig. Och bland det bästa av allt, jag har en arbetskamrat! En härlig arbetskamrat, som har humor, lugnet, ordningen och framför allt kunskapen. Och det som inte heller kan mätas i mark, euro eller centimeter, en person som vet vad det handlar om. Som vet vad jag talar om, eller kan förklara vad jag inte förstår.

Nu har vi varit ägare till Marks handarbetsaffär i ganska exakt två månader. Och, ho ho, det har varit en resa, som en jorden runt resa på 50 m2. Vi har utforskat, tömt hela butiken, renoverat (nästan färdigt), och inrett den på nytt. Du skall få se bilder, bara jag kommer mig för att ta av den färdiga butiken, men det har inte direkt varit läge för det, ännu, men nu känner jag att det närmar sig.

Webshoppen har fått en liten, mikroskopisk liten, början till nya tider, den med, men jag skall börja mata in bilder med sticktillbehör, garn och garnpaket, bara jag kommer så långt. Och just nu så hänger det upp sig på solen. Eller brist på sol. Jag skulle vilja fota utomhus med en liten solkant på det hela, men icke. Jag gjorde ett litet försök, men det blir så dystert tycker jag.


Min son hann knäppa en bild på när jag försökte börja på, jag vill gärna i mån av möjlighet, plocka in natur, sol, och hemtrevnad i bilderna. Kvaliteten kan vi diskutera, men jag fortsätter med principen, så gott jag kan. Världen är inte alltid perfekt, men om man förstår vad det handlar om, så här det mesta vunnet, anser jag.

Tilda garnet är först ut, ett härligt sommargarn, jag har 36 nyanser i lager.... som bara väntar på att få fastna på bild. Men nu tycker jag att jag skönjer en ljusning! Snälla, snälla, en timme sol, är väl inte för mycket begärt....? 

Nu går jag ut och väntar. Och njuter av syrendoften. Och väntar på måndag, när jag får jobba och träffa underbara kunder igen! Men däremellan skall jag njuta av min familj! Ha en fortsatt skön midsommar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar