onsdag 24 juni 2015

Jobbar på...

... dygnet runt, känns det som, pust. Men roligt är det!

Vädret levererade sol efter en timme, precis som Foreca förutspådde, och bilderna blev tagna, och ännu till redigerade samma dag! Att jag uppdagade ett problem igår, när jag började mata in färgnummer i webshoppens program, är ju en helt annan historia.... Jag hade glömt ett nystan. Marinblått. Av alla färger, en viktig en. Skräp. Men det går ju ganska enkelt att fixa till, men surt är det. Här kommer ett smakprov:




Nu väntar vi med spänning på mera olika stickor! Jag har blivit en stick-stickor nörd! Och jag älskar det! Jag frossar i fyrkantiga stickor i rosenträ, laminerade björkstickor, kabelstickor med lösa spetsar, och mina absoluta favoriter: kolfiberstickor med metallspetsar.

Alltså, enligt mig, så blir det bättre, så stickar det av sig själv. Därför har jag beställt in stickspetsar i kolfiber till de lösa kablarna, så kan man variera sina rundstickor med dessa underbara stickor! Och man måste ju få ha sina nöjen, eller hur? :) Det här är mitt.

Nästa som skall fotas, är stickor och Fritidsgarn, från Sandnes garn. Sen kommer jag att bjuda ut lite paket med "allt" till tovade vantar, tossor och igelkottsvantar. Det är de som är överst på min lista, och jag skall börja använda en stund varje arbetsdag till shoppen, för annars lämnar det ännu mer på efterkälken. Ja, med "allt" menar jag garn och mönster, till utvald produkt, sen funderar jag även på att göra paket med även stickor till just det paketet? Vad tror du? 

Nej, nu skall vi ta en stick-paus tills lillebror vaknar, och försöka hinna njuta av varandra denna regniga, lediga dag. Ha det gött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar