fredag 21 maj 2010

Funderingar och tankar....


Dagens funderingar gäller arbete. Låter det tråkigt eller intressant? Är en jobb-blogg tråkig, eller kan en sån vara intressant? Är det i dagens värld rumsrent att ha roligt på jobbet, och ännu till säga det högt?


Jag började fundera på det när min kära systerdotter sa att hon tyckte att det var roligt att gå till jobbet, men i följande mening, så sa hon att det är väl lite konstigt att tycka så... Vad då konstigt!!!? Visst får man väl tycka om sitt jobb, och trivas med att gå dit? Skall man inte göra det?
Jag trivs med vad jag gör, men det är nog, ärligt sagt, sällan jag säger det åt andra. Nu har jag börjat fundera varför det är så? Nu säger jag det i skrift åtminstone, och på internet, åt alla som vill läsa det: Jag trivs på jobbet och skulle gärna vara där mer än vad jag kan just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar