torsdag 6 maj 2010

Visdomsord

Jag använde en gammal kyrkpressen som mellanblad när jag bakade ut lite tro-hoppare häromdagen, och medan jag knådar leran, så brukar jag läsa rubrikerna på sidan som ligger uppåt, och just det här bladet hade trevliga visdomsord eller citat, heter det väl. Och då har en viss herreman som heter Albert Camus (aldrig hört talas om honom...?) sagt: "ATT SKAPA ÄR ATT LEVA TVÅ GÅNGER".
Visst är det intressant sagt, och det gav mig, när jag tänkte efter en liten stund, en större mening med att baka ut dessa tro-hoppare. För en del av mina alster kommer förhoppningsvis att överleva mig, och kanske någon i framtiden börjar fundera över vem som gjort dessa keramik- bitar, i just denna form, som betyder så mycket för så många. Och det känns lite spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar