söndag 27 juni 2010

Längtan....


Snart har vi tak på vårt hus. Äntligen. Men. Mitt badrum är långt ifrån klart. Det är som ett utedass med dusch och tvättmaskin. Min faster sa glatt när jag klagade: att det är ju ett lyxigt utedass, för de har sällan dusch och tvättmaskin! Och naturligtvis har hon ju rätt i det, men....

Så jag går i längtans tider, kan man ju kanske säga. Jag längtar även till hösten. Första september för att vara exakt. Mystorpet längtar också, för då får torpet sin arbetskraft tillbaka, och det är slut med första hjälpen. Det är helt enkelt så att jag konstaterat att jag inte har en baby nåmer, att lill-chefen är på väg att bli stor. Min lill-kille fyller två år nästa vecka och han har fått plats hos en dagmamma från, just första september. Då kommer jag att få börja jobba heltid, 10 dagar/månad med torp-jobb! Underbart!

Men idag har mina grabbar varit snälla med mig, och jag har fått vara i verkstaden och fått städat lite. Som ni ser på bilden, så hittade jag ett arbetsbord! Jag har fyra bord, så det är en ganska bra början. Jag får alltid inspiration när jag hittar arbetsutrymme. Nu fattas bara arbetstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar