onsdag 2 maj 2012



Med en enkel tulipan, eller varför inte en liten enkel krans?

Den kära Fröken Rosengren har gjort en liten lavendel doftande, rörande enkel krans, som modell  till sin shop, och även en liten arbetsbeskrivning i bilder. Och det skall komma fler, men nu så jag haft lite inredning på tapeten.... Och tapetserat samt bytt bänksiva och lite ditt och datt i verkstan. Ibland så behöver man en liten uppfrächning för att arbetet skall löpa igen.

Och nu är vi i sköna maj! Äntligen,säger de flesta, redan säger andra. Jag hör lite till båda lägrena, eftersom denna ljusa årstid går så fort! Och som vanligt, så när sommaren närmar sig, så börjar jag minska på sommarprodukterna och, håll i er, börja baka jul.... Jag är inte galen, (jag försvarar mig varje år), utan för att jag börjar sälja julprodukter i slutet av augusti i Helsingfors på en mässa.

Men det gör ju att sommaren blir lite lustig, och kanske det därför den alltid är så kort? Hm. Att se sina funderingar i textform, så gör saker och ting ibland lite klarare. Men jag älskar ju julen, inte julfirande, utan att få tillverka produkter till julen , eftersom det är ett sånt sug efter vackra detaljer den årstiden. Alla, till 90%, pyntar och fixar åtminstone något, och det är ju roligt! Och jag mår ju som en sessa, när jag får plocka vackra saker och detaljer dit och dit!

Men nu skall jag göra lill-chefen glad, och promenera efter honom, så att han får cykla hem! Det gör honom lycklig! 























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar