tisdag 15 maj 2012

Vårkänslor och projekt.

Nu måste jag väl erkänna att jag har fått en liten (?) släng vårkänslor. Jag har projekt på gång. Många. Både inne, privat, och ute i verkstan. Men eftersom vi har en liten, liten renovering pågång av vårt lilla wc, så hopas byggmaterialet i just min verkstad, och det gör att det inte helt enkelt är lika roligt att vara där. Om jag skall vara helt ärlig. Men det är ju betydligt roligare att vara inne och hitta på projekt lite här och där och driva "byggaren" till vansinne.... För han tycker ju att det räcker bra med wc-projektet, och kan inte förstå att det skulle kunna vara bra att måla trappan, bokyllan, byrån, tapetsera om mappar, samt bygga säng åt lill-chefen. Och får han ny säng, vilket är på gång, en brandbilssäng (!), så behöver golvet målas, väggarna målas om och naturligtvis skulle det väl passa med en rolig randig vägg.... eller hur?

Allt på en gång? Nej, lite nu och då, här och där. Men sängen är viktigast, och på gång. Och ägaren till sängen är nöjd. Får jag den färdig, vilket jag tror att jag får, så skall jag fota skapelsen. Och jag kan för protokollet säga att det är jätte-kul att måla en bil! Om inte annat så är det en helt annan värld, och sysselsättning än vad jag gör annars, och det är hälsosamt.

Sömn, det är också hälsosamt.... Så go´natt! Vi tar på nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar