fredag 25 maj 2012

Mellan hägg och syren....

Varje år är det samma sak. Lika underbar är tiden mellan hägg och syren. Och varje år skall man kommentera det i text, bild och tal. Kanske det är lika varenda årstid? Men nog är det bra nu. Bäst, kanske. Åtminstone just nu.

Men nu är problemet att jag inte vill göra något annat än njuta av livet. Inte jobba, inte städa, inte måla inomhus. Inte renovera, inte fixa hit eller dit. Bara njuta. Och leva i nuet. Att laga mat, att städa, att stryka, nej, nix, noup. Lockar inte. Men jag kan nog peta ner en pelargon i en kruka tillsammans med en eller flera petunior, så långt kan jag nog sträcka mig.

Att sitta på en stol i solen, absolut. Att hjälpa lill-chefen genom att putta gungan, det går bra, men livets andra måsten.... icke. Kan man ta ledigt från vardagslivet? Är det semester? Är det det jag vill ha? Men jag tror nog att man måste laga mat och handla, tvätta och städa även på semestern. Men vi kom på ett litet knep, om man dammsuger mellan klockan 7 och 8 på morgonen, så känns det inte lika illa, och man behöver inte göra det efter arbetstid! Då kan man bara vara ledig! Men man måste vara relativt morgon pigg, men man kan ju inte få allt här i världen heller.

Jag tror att jag fortsätter att njuta. Och ser hur det känns på måndag. Vem vet, kanske man får en fantastisk arbetslust? ;)   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar