tisdag 21 augusti 2012

På gång!

Nu är vi nog på gång igen, och det har varit mycket att stå i, så mycket så att bland annat denna blogg och även Fröken Rosengrens blogg har blivit lämnade åt sina öden....

Det var enormt skönt med semester! Jag rekommenderar det åt alla! Jag är kanske lite väl entusiastisk  över det, men man måste ha överseende med lilla mig, eftersom jag inte haft en ordentlig semester de senaste 11 åren. Nu kan det ju kanske finnas folk som tycker att jag haft semester i 11 år, men så har inte fallet varit.
Men lill-chefen och jag tyckte att det var mycket bra, och har bokat in två månader nästa sommar! (fem veckor gick för snabbt...)

Nu är det mässförberedelser som gäller i Torpet, och först, och näststörst, ut är Forma i Helsingfors! Det är en inköpsmässa för yrkesfolk. Business to business, så att säga. Så får se vart Mystorpets produkter kommer att skickas i höst! Det här är en superspännande vecka !

Sen så skall jag vidga mina vyer en aning, och om det finns intresse, så ställer jag till med en kurs i Nykarleby Arbis regi, i september: Välkommen höst! Där får man göra vackra kransar och prydnader till sina dörrar och trappor. 21 -22.9! Kolla på Nykareby Arbis nätsidor eller katalog!

Sen kommer eventuellt hantverkarmässan i Seinäjoki, men det är inte helt bestämt och beställt ännu, sen ev en B to B till i Norra Finland, men vi får se!

Sen kommer höstens gigantiska satsning! Hantverkar mässan i Tammerfors i november! Där har vi nu en liten monter bokad och det skall bli fantastiskt roligt och utmanande! Alla med, även dit!

Sen tar vi en kranskurs till i Nykarleby! Vackra julkransar går av stapeln 30.11 och 1.12! Kolla nätet och katalogen!

Sen kommer Kvinnornas i Vasa! Julens höjdpunkt eller hur? 6.12 som vanligt, bra dag, för då är ju de flesta alltid lediga!

Och inplanerat är ju även Jul på Södermalm i december!

Jag har även tänkt ha en och annan långlördag öppet i gårdsbutiken, men jag har inte bokat något ännu, men som vanligt är man välkommen som vanligt, bara man ringer före!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar