torsdag 30 augusti 2012

Hjärtesak.

Jag har upptäckt en sak, och det är att jag har otroligt mycket olika hjärtan i lager. Tanken på att jag har det,  har alltid funnits där, men det var först nu i Helsingfors, när jag tog en egen inköpsrunda, som det faktiskt sjönk in. Sen kom jag på att tänka på en sak som min svägerska funderade kring en gång, att varför köper vi, och varför finns det så mycket hjärtan överallt? 

Hon hade en teori om att det är för att vi vill ha mera kärlek i våra liv. En vacker teori. Jag som är köpman,  sa att det är trendigt. En tråkig teori. Har du nån teori, så lämna gärna en kommentar!

Men faktum är att det finns mycket hjärtan till salu. Både för mig och er. Och hjärtan är enkelt. "Alla" tycker om hjärtan, inte manliga kunder, men dem har jag inte många av. Och hjärtan är vackra. Och de går att variera i oändlighet. Och oändlighet.

Så jag sålde många, många hjärtan. Och jag köpte många, många hjärtan. 

Vackert så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar