torsdag 6 september 2012

Natur, arbete och lite jul.

Naturen är vacker. Ett enkelt litet konstaterande från lilla mig så här på en torsdag förmiddag. Jag har nu varit den duktig arbetstagare, och utövat arbetshälsovård i  skogen en liten timme i morse. Det kan verka underligt för vissa, men det är inte så illa! Ett bra sätt att börja dagen på, när det inte brinner i knutarna i verkstan. Jag har nu en känsla av kontroll, och jag njuter så länge den håller i sig, för den kan ha bytts ut mot kaos redan om nån timme om det vill sig illa.

Men efter denna lilla uppdateringsstund, så skall det vankas lite lunch innan änglarna vill bli krafsade bakom vingarna. Och 50 st God Jul  / Hyvää Joulua hjärtan vill få lite omvårdnad innan den slutliga tork stunden. Sen är de färdiga att gräddas första varvet, troligtvis på söndag. Att jobba hemma kräver vissa rutiner, för att man inte skall slippa och smita allt för lätt, och då är keramik ett ganska bra val av material. Det har sina rutiner, som torktider, när det passar att göra hål bäst osv. Det gör att en del av dagen har ungefär samma mönster hela tiden, och då får dagen ett schema att gå efter, och det i sin tur gör att man hålls på banan, så att säga.

Från ett till annat, de vita kransarna har kommit i lager nu! Bara Fotograf Lins skulle rycka ut, så att jag får dem i shoppen. Nätta vita rotting kransar, ca 20 cm i diameter, en bra och nätt storlek, men de här är ändå lite maffiga, så att de kommer bra till sin rätt. Lägger in en bild av en färdig krans, så ser ni vad jag menar.



Liten men naggande god. Priset kommer att ligga på 5 e odekorerad och ca 13,50 i denna form!

Nej, nu, lunch! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar