fredag 28 september 2012

Mässor och annat smått och gott.

Nu hägrar Seinäjoki hantverkarmässa nästa helg, 5-7.10! Mystorpet kommmer att vara där, men under namnet Fröken Rosengren. Så om någon varit in och sett i mässkatalogen under ep-messut, så finns nog jag med, men under annat namn.

Det här betyder också det, att Mystorpets produkter kommer helt och hållet från januari senast att byta logo! Det har varit, och är en spännande tid, med mycket pusslas och tänkas för att få det här att gå ihop, med mängder av logolappar hit och dit, återförsäljanrna får så långt det finns ännu Mystorpets produkter, och det kan gå till ganska nära jul innan sådana leveranser far under det nya namnet, men min vanliga "minutförsäljning", som det så vackert heter, kommer härefter att endast gå under nya namnet. 

De som inte känner till min Fröken så kan jag visa att så här ser hon ut:


En fin liten dam, med fingertoppskänsla för detaljer, bra smak och med glimten i ögat! Jag kan väl säga att jag presenterar min nya chef! Nu när telefonförsäljarna ringer, så kan jag säga, att jag vet inte, jag bara jobbar här!

Herr T har jobbat flitigt den här veckan med att förnya mina kassar och påsar, och bakluckan var full med kassar när jag kom hem i onsdags!


Samt att han hade lagat en liten sats naturgodis åt Fröken Rosengren på samma gång, så i Seinäjoki så kommer kanelstänger, kottar och kvistar att säljas med den nya logon, samt även en del keramik.


Keramiken, ja, den kommer ni snart att även hitta på ett nytt ställe i Jakobstad, där skall finnas en hel del godisar, och även vissa färdiga produkter!  Men stället avslöjas kanske nästa vecka, när jag kommit så långt!  Och då, natuligtvis, under nya logon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar