torsdag 27 december 2012

Julefrid och brödbak.

Det är ungefär det jag hållit på med en vecka. Och bara struntat i datorn och i verkstan. Men i  den senare var jag tvungen att rycka ut med en liten räddningsaktion, när temperaturen inomhus endast var + 4 grader celsius. Då morrade jag lite, letade reda på en liten värmefläkt, tackade min skapare för julledigt,  stängde dörren och gick in tillbaka, och försökte att inte tänka på eländet. Nu kan jag rent av stoltsera med att, tack vare förbättring i vädret, så att värmepumpen startade igen, med rent av + 12 grader. Nu kan man ju tycka att det är ganska eländigt det med, men det är ack så mycket bättre än + 4.

Nå, jag fortsätter med strutsfasoner och sticker huvudet under filten, och tänker att det där tar jag ihop med nästa år. Och då känns det bättre. Eftersom det låter som om det är länge tills, men jag vet att det enbart är en tidsfråga innan jag börjar på igen, och då hjälper brännugnen till med värmeförsörjningen.

Jag inväntar år 2013 med spänning. För 2013 skall bli ett kanonår! Kyllä. För nästa år är alltid bättre än det här året, för man behöver ju inte göra samma tabbar en gång till, utan kan hitta på helt nya. Och de kan ju rent av vara lyckade grejer! Så, klokare, visare och smartare, tar Fröken Rosengren och jag emot 2013. Och ännu så kan jag skjuta upp saker och ting till nästa år! Så livet leker!

Gott nytt år!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar