måndag 3 december 2012

Du vackra vita jul.

Eftersom det var så kallt som det är, så åkte lill-chefen med stor-chefen, och jag fick en extra morgonstund för mig själv. Och det är inte illa att börja dagen med att få laga brasa i kakelugnen och sitta och njuta av julbelysning i ett lagom mörkt och lugnt hus, medan elden sprakar i kakelugnen. Då infann sig en ljuvlig liten släng av julfrid. Och en tacksamhetskänsla, över att allt arbete jag sätter på firman, även kan ge mig denna sköna stund. Det är ju en dans på rosor att ha ett en kvinnas hantverksföretag i Finland. En av de där vackra stora rosorna med gigantiska taggar.... Underbart, men ack så taggit med jämna mellanrum, och då behöver man kunna njuta mellan taggarna, och idag har vi en taggfri dag.

Nu är webshoppen lite uppdaterad med nya härliga produkter, min webbvärld kontrollerad och klar, och snart så får jag äran att gå ut i min väl ventilerade verkstad, för att börja på med dagens "ute"jobb. Det innefattar idag, glasering, bakning, packning av paket, inköp av lite band, postbesök. Man kan väl säga att det är julpyssel som gäller idag. Jag undviker vanligtvis ordet pyssel i samband med mitt jobb, efterom det är just det, jobb och inte pyssel, men idag så tänker jag ta en lugn, pysslig dag på jobbet! Och det önskar jag alla andra också!

Avslutar dagens inlägg med lite nyheter, som blev inlagda på: Fröken Rosengren


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar