måndag 26 november 2012

Sakta men säkert...

....driver jag min livskamrat till vansinne. Tyvärr. Men jag måste ha något annat än jobbet att tänka på och göra också för den delen. Ifjol så hade han det bättre, eftersom jag fick utlopp för de här känslorna genom att sticka sockor. Men i år är det värre. För jag tapetserar om väggar, och målar golv. Och han lider alla kval en man kan lida. Men så synd är det inte om honom, för han får ju ett uppiffat hus (här och där), och det är ju inte så illa.

Och att jag sen även börjat sätta ut lite bilder på byggsajten byggla.se så gör inte saken bättre. Men jag blev medlockad dit, och det är en trevlig sajt där man ser hur den vanliga Matti Meikäläinen gör, än det ena, och än det andra. 

Just nu så är lill-chefen och jag och bökar om i sovrummet, och vi gillar det vi gör! Vi är ju som ler och långhalm, och arbetar förvånansvärt bra tillsammans trots vår ålderskillnad! Imorgon så skall vi börja skruva upp hyllor igen, så att vi kan flytta bort böcker från det olagade hörnet, vi är lite smarta och tar ett hörn åt gången, så att vi kan leva och bo på samma gång.... man får ju inte vara dum.

Och nu ser det illa ut för gubben igen, eftersom, tyvärr, kursen jag skulle ha blev inhiberad, så fick jag en ledig helg.... och funderar allvarligt på att måla sovrumsgolvet i helgen.... 

Och bara bara jag skulle hinna under dygnets ljusare stund, så skall jag ta bild på lill-chefens tapetseringsprojekt, och visa det. Han har klippt och limmat ,och jag har ett litet konstverk på en ännu olagad vägg! Underbara lilla unge!

Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar