tisdag 20 november 2012

Kädentaito mässan i Tammerfors.

Just nu så har jag börjat landa här hemma igen. Bilen tömd, och hemma hos sin rättfärdiga ägare igen, kaos innanför dörren, och brännugnen puttrar på. Och vardagen, ja, börjar bli vardag igen. Och det är bra.


Kädentaito messut i Tammerfors var en spännande historia! Vi anlände dit, min chaufför och jag på torsdag, tidig eftermiddag och började tömma bilen. Och den vanliga tröstlösa känslan föll över en när man står inför denna syn:


Fyra kvadratmeters monter och massor med grejer. I det här fallet så hade jag även med stora möbler, och det ger fördelar, men också utmaningar. Men efter X antal timmars plockande, en sväng till Bauhaus och Citymarket, tänkande och turer till bilen, så blev det så här:


Och jag rymdes just och just förbi bordshörnet! Och kunde svänga mig i "kontoret"! Det var till och med en sak mera än vissa andra, som till och med hade större montrar, för jag såg en som var tvungen att krypa under bordet för att slippa ut, jag behövde ju bara tassa på tå!

Och efter tre mycket långa dagar, roliga dagar, så kom min chaufför tillbaka, och på en (!) timme så var detta ett minne blott. 

Men tack, tusen tack, alla underbara kunder för den underbara responsen Fröken Rosengren fick! Och som det ser ut nu, så återkommer vi till Tammerfors nästa år igen!



1 kommentar:

  1. Du hade gjort din monter så inbjudande och vacker. Inte riktigt enkelt att missa den montern med alla vackra detaljer som du hade. Önskar dig även en bra julrusch.

    SvaraRadera