torsdag 8 november 2012

Plötsligt hände det...

...inspiraatio iski. Hårt. Jag glömde tid och rum. Jag hann inte göra det som jag borde ha gjort. Jag bara gjorde det jag ville. Och det var underbart roligt. Och klockan gick alldeles för fort.

Det här händer sällan, och det är sällan jag låter det pågå, när den, inspirationen, slår till. Men nu var det i och för sig en bra inspiration, och det jag gjorde, behövde göras, så på bästa vis. Om man bortser från att jag inte rörde upp mera vit glasyr. Och inte glaserade jag heller....

Vad jag gjorde? Jo, ni skulle bara veta! Jag fick en efterlängad början på kransarna till Hantverkarmässan i Tammerfors, som är nästa vecka. Och även början på att dekorera årets Juthbacka fynd. Den stora korgen med gamla flöten. Och det blev bra! Nu bara hoppas jag att alla andra tycker det också!

Jag har ju butiken öppen på lördag, mellan 10 och 3, så kom gärna in och ta en titt på dagens inspirationsflöde! Jag bjuder även på en kaffekopp och pepparkaka, eftersom jag nu äntligen skall byta namn mera offiellt till Fröken Rosengren. Ja, nu är dagen här. 

Det har varit en en intressant vecka. Och det är lite passande att den här veckan slutar med öppet i butiken. Det har varit en vecka med nya kontakter, avslut, fortsättning, och ny början. Inspiration, och glädje och vemod. Nu har jag ännu en Vasa resa att se framemot imorgon, lill-chefen och jag blandar friskt arbete och fritid, vänner och vänner. Och sen har butiken lite julöppet och kaffebjudning och förhoppningsvis lite kunder! (Jag vet om tre stycken som skall komma.... men det ryms många fler!)

Ja, vintern kom tillbaka, hala vintern, men lite vitt är det ju i alla fall. 

Nästa vecka är också en spännande vecka, med många nya utmaningar. Tre dagar jobb hemma och fyra dagar i Tammerfors. Ny mässa, för mig, bo ensam på hotell, ny stad, och många, många människor! 

Ha det bra, och välkomna in en sväng på lördag!


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar