lördag 13 april 2013

Malenami, this is for you!

Jag träffade Malenami på Activ expo mässan i Jakobstad, eller vi var ju båda utställare där, och jag passade på och tog chansen att få träffa människan bakom fenomenet Malenami. För det är ju så att det finns en människa bakom det mesta, och det är inte alltid fasaden utåt som berättar allt. Att se nån på tv en halvtimme, det bara skrapar lite, lite på ytan, det samma med en tidningsartikel. Men att sitta ner och ta en pratstund, eller två, det ger lite mera. 

Malena var en gullig person, leendet och kjolarna var de samma som på hennes guldkantade blogg. Hon tog sig även tid att kolla in min blogg medan vi pratade blogg och sociala medier, och jag fick mycket bra feedback. Men hon tyckte att jag snålade lite med mina bilder..... Hon ville ha dem större, bland annat de som visade mitt sovrumsgolv under förvandlingen från sunkigt, slitet trägolv till grå målad skönhet!

Så varsågod Malena:


Efter tvätt, före målning. Lite nervös var jag, men...


...och nu finns det ingen återvändo mera, det är bara att fortsätta!


Efter tre varv med Betolux akva nyans 358 X från gammaldags färgkartan, möbler, gardiner mm, så är slutresultatet så här:



Ja, jag är nöjd, men tyvärr så syns dammet lite väl bra.... Men jag har hjärtformad tavla med texten; dammtussar under sängen, är änglarnas tofflor. Våra änglar går runt med 45:or.....




2 kommentarer:

  1. Jag blev gladast i världen för detta blogginlägg! Tack! Kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag blev glad över att få träffa dig! Tack själv!

      Radera