torsdag 18 april 2013

Nu blir det Pippi Långstrump mattor per meter!

Nu kommer det att börja komma Pippi Långstrump mattor per meter i Kronoby! Jag fick vara en del av Regnbågens magiska värld  i början av veckan, och fick husera fritt i vävsalen. Och där trivs jag. Delvist för att det är roligt att få använda de specialkunskaper jag har, och på det sättet ha nytta av tre års studier, och delvis bara för att få stiga ur ekorrhjulet, som jag snurrar runt i på hemma plan.

Nu så är det 30 meter matt ränning på bommad ( det är ganska långt, kan jag säga) och två skaft till inplockade. Det gör att jag (fröken S) får tre trådar per gång att lyfta, vilket i sin tur ger längre hopp. 


Så var det bara att krypa ner och börja knyta!


Trångt om saligheten, medan tankarna skall hållas rätt.


Färdig! Snyggt och prydligt! (en ordentlig timme senare...)


Prov vävning pågår! Och jag skulle säga att det inte är så illa! Visst är det Pippi mönster? Jag är sååå nöjd, och väntar med spänning på att få komma tillbaka om ett par veckor och se om den första mattan är färdig! Fröken S har annat på gång här emellan, också nyheter, och det skall bli roligt att se det också. Men jag tänkte visa den grejen som färdig först!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar