måndag 2 september 2013

Home sweet home, spotlight och vardag!

Hemma igen, (har varit det en vecka redan...) efter fyra dagar i huvudstaden. Och som talesättet säger; borta bra, men hemma bäst, så var det även denna gång. Jag kom hem sent på söndag kväll, och jobbet fortsatte på måndag morgon... Flit är vårt nöje, så sade alltid farsgubben. 

Och på onsdagen, så var det Spotlight här i vår lilla stad. Kulturens och handelns natt. Och de hade frågat från Hantverkarboden, om jag ville komma och ha höstmys i butiken, och jag tackade ja, av bara farten! Och en mysig kväll var det, mycket folk i farten, och jag satt och dekorerade kransar, ja, lite som förr i världen, kan jag väl säga. Med naturmaterial!






Och jag var lite knepig på samma gång, så jag "lånade" lite bär här och där, och sedan fick de vänliga själarna en krans i utbyte. Av egna bär! :) 

 Här riggade jag upp min "arbetsplats". 
Jag hade även trevlig utsikt över gatan och såg folk komma och gå!


 Saras underbara (ganska stickfria) nypon var först ut!
Visst är de fina!


 Liten, lurvig och gullig!


 Hon har dubbeldörrar, så hon behövde två, tyckte jag, 
och de fick även lite tro hopp och kärlek!

(Jag var också ganska ivrig att klippa i hennes rosenbuskar..)


 


 Mina egna portar, har för en gångs skull egen tillverkade kransar också!





 Och de är ju handmade with love.....



Dagisgården bjöd på aronia-bär.
Och fick denna svart-vita skapelse!
(bären blir blåare när de torkar, ifall nån vill veta)


På gatan nedanför oss, har ett hus odlade rönnar, de enda som tycks ge bär i år (?)
Och jag hann nafsa lite i deras aronia också...
Det är sköna människor som bor där, så de behövde lite spets tyckte jag!


Kottar.
Finns det något finare?



Siv hos Hantverkarglädje har också ett fint inlägg om kvällen! 
Kika in hos henne också!

Tack och go´kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar