onsdag 22 januari 2014

Allt har sin tid...

Så även bloggeri, vardagsliv och jobb.

Så bloggen, stackarn, blev lämnad åt sitt öde i augusti. Visst hade jag tankar, många, inte långa, men tankar på att skriva nu som då, men vardagslivet, och framför allt jobbet tog så mycket ork (och tid), så att det helt enkelt inte blev av. Men nu är det nytt år, nya möjligheter, och nya utmaningar, så nu tänkte jag börja på nytt!

Vår höst, vinter (?) början och jul, for i rasande fart. Skördetid, nytt dagis för lill-chefen, massor med jobb, utmaningar, lövkrattas, vardag, mässor och jul hemma. 


Äppel, peppel i massor! 
Frågar du lill-chefen, så är denna saft bäst!


Våra odlingar... ett kapitel för sig! 
Vissa sorter lyckades bättre än andra, 
dillkronorna lyckades bäst, men de hade vi ingen direkt nytta av, tyvärr.
Men vackra är de!


Mattvätt, tvungen sak, men vissa personer hade jättekul! :)


Måleri, till och med med äkta linoljefärg...
 Jag får nu och då ett oemotståndligt behov av att få förbättra min närmiljö. 
Och att måla sina befintliga möbler är ju enklaste sättet att få förändring till stånd!
Skulle ha köpt nätta rosa blommiga kuddar till min bänk, men var för sent ute...
Nya tag i år!


 Löv, löv och löv.
Vackert så!


SNÖ! Lill-chefen slog nästan knut på sig av glädje! Jag kunde hålla mig...
Snögubbe-projektet blev en långkörare, 
varje gång vi byggt en, så smälte han ihop på natten...:(
Vi har byggt tre eller fyra likadana, och till sist försvann all snö,
och vi började kratta igen...


Julen kom, den riktiga, inte min jul som jag hade från augusti....;)
Och har man barn, så måste de, enligt mig, få det som hör julen till!
Pynta, lampor, stjärnor i fönstren, baka, vänta och glädjas!

Och vi slog på stort, lill-chefen och jag, och bakade för första gången ett pepparkakshus!
Körde fullt ut, och limmade fast två påsar godis, med två tuber glasyr, och krönte vår skapelse med en led-ljus slinga!
Allt på fri hand!

Lite snett och vint, men hemlagat!


Vi försökte även äta upp det på tjugondag knut, men det var ingen höjdare....
Men vi bände lös så mycket godis vi orkade, och det åt vi upp!

Så ungefär gick hösten på Rosengrensbacken. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar