tisdag 28 januari 2014

Jobbrelaterade funderingar!

Just nu på jobb-agendan, så ligger webbshoppen högt här på Rosengrensbacken. Jag fyller på med nya produkter, hittar på nya kategorier, och försöker få ordning i butiken. Frökens Knapphimmel, Härligt barnsligt!, och Tro, hopp och kärlek, är de senaste nyheterna där. 

Jag testade att sälja knappar, lite annorlunda knappar, på Kädentaito mässan i Tammerfors i november, och blev mycket, mycket positivt överraskad över kundernas respons! Och bland en massa garnförsäljare, och stickglada kvinns, så passade jag och Fröken Rosengren in.


Materialen på knapparna varierar just nu mellan trä, kokosnöts skal och snäckor. Jag har just hittat en ny partiaffär, som jag lade in första beställningen till idag, och där kommer även några Härligt barnsliga! knappar, och lite stiliga varianter till! Och nu väntar jag med spänning på att få se hur de ser ut, och vilken kvalitet de har. Det är ju oerhört svårt att bara stirra på en bild i datorn, man skulle ju vilja känna och vrida och vända på grejerna också. 


Jag har ju min "hovleverantör" inom band, och där kommer det en hel del underbara nyheter till under våren! Nu har jag fyllt på med ABC-band, Tiny hands and tiny feet (i tre olika färger), och sen finns det lite bilar, och ditt och datt!






 Tro, hopp och kärlek, ligger ju nära alla Jeppisbors hjärtan. Och inte bara här hos oss, även andra älskar symboliken. Och visst delar vi med oss? Jag vill i alla fall göra det! Kärlek, omtanke och värme behövs mer än någonsin i vår värld just nu. Jag ryser när jag ser nyhetssändningar, läser tidningar, länkar på facebook mm, för det är en ganska kuslig värld där ute. Främlingsfientlighet, demonstrationer, eurokriser, krig, hunger, slavarbete, listan kan göras hur lång som helst. Då kan man väl behöva en nyckel till hjärteroten?


Tre olika modeller nyckelringar, samt två olika pappersblock och en kulspetspenna finns just nu på shoppen. Produkter med bra pris, kvalitet, och praktiska! Passar bra att hänga med i det dagliga livet!


Nu måste jag rusa vidare i vardagen! Ingen rast, ingen ro! :) Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar