onsdag 23 juli 2014

Dagens citat:

Jag köpte idag, på "tunnel rallyt" vid Katarina Maria och Ann Bäck, en bok; Hannu Sarenströms Rimfrost och trädgårdsdrömmar. Jag bläddrade snabbt i den och såg vackra, vackra bilder, och halade upp en femma åt Ann. Att jag sen också köpte en rund, virkad plastmatta i gröna toner är en annan historia...

Dagens underbara citat (jag har ju inte haft dagens citat tidigare, men det låter ju ganska bra, eller hur?) är ur den boken, läs det här;

"Allt var naturligtvis oemotståndligt, och jag fick nästan hjärnsmälta när begäret gick i spinn. Självklart blev det dyrt."

Visst förklarar det en hel del? Åtminstone för mig, för så är det bara ibland. Det här handlade om lökväxter, men det kan ju användas i många andra ämnen också, som runda, gröna virkade plastmattor.... Och tänk att en man har kunnat skriva en sådan mening! Fortsättningen som följer är; 

"Det kan ju ruinera vems som helst att samla på lökar, men det är snart glömt. För i fritillariors sällskap smakar det bra med stekt havregrynsgröt."

Oj, Ernst, du har fått konkurrens! :)

  
Fröken Rosengrens ros och humla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar