torsdag 17 juli 2014

Sommaren svaghet...

... är Ernst.
Och Esters Gård.

Jag är bara såld. 
Jag är färdig att sälja rubb och stubb, och hitta, och flytta till ett gigantiskt, fantastiskt hus någonstans på landet. 
Med stora uthus, fulla med skatter (skräp..). 
Öppna landskap, betande kor,
 och...

Behöver jag skriva att min man fnyser, och ignorerar min nuvarande dröm...
Storebror frågade härom veckan; är Ernst cool?
Jag svarade; jag tycker att han är det, men det beror helt på vem du frågar.


Jag har nu för tillfället införskaffat mig hela tre stycken Ernst muggar. 
Och väljer med magkänsla i vilken mitt morgonte skall få badda i. 

Jag har älskat citatet "i det enkla bor det vackra" länge, och nu är en också en stor favorit "man kan faktiskt ha skor på sig. Vissa har det". Sen är jag även ägare till "här sitter jag och känner in rummet", och den är inte så illa heller.

Nästa som jag tror är ett måste, är hans sommarbok, men jag funderade för länge och nu är den slut här i stan, och även på adlibris... men de trycker förhoppningsvis fler, och då är jag redo!

Små, små sommarnöjen här på Rosengrensbacken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar