tisdag 17 augusti 2010

Man är sällan ensam...

Jag är inte den enda som tänker på julen. En kompis ringde idag i arbetsärenden, och hon drömmer om en vit jul, med sidenband, spetsar och vita hjärtan och stjärnor! Det låter ju vackert, tycker jag. Jag drömmer om alla vävda band som jag skall köpa in till julen, och har iår fastnat för kombinationen svart och linne!
Jag hoppas på att få tag på de urtjusiga bjällror som jag hade till försäljning i fjol, de knytnävsstora, rostiga bjällrorna, som var jätteomtyckta. I samma serie fanns även små bjällror, stjärnor och hjärtan, och kan ni se framför er svart, linne och rostigt... Men det skall även finnas annat, alla kan ju inte ha lika! Det är skönt att drömma tycker jag, det kostar inget, och ger så mycket för stunden.
Sen har jag också andra drömmar, som jag hoppas att jag hinner börja med småningen om: och det är handdukar med applikationer, som te x händer, mamma, pappa, namn och dylikt. Tanken är att de skall gå att beställa efter egna önskemål så att man får den ultimata gåvan. Jag har gjort en modell handduk åt min son, som jag skall fota, så att jag kan visa er tanken bakom det hela, men vart rinner all tid iväg? Om nån vet så berätta åt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar