onsdag 5 januari 2011

Baby, baby, baby.

Nej, jag tänker inte på gubben just nu, utan en liten som inte ens är född ännu. Den lilla som jag som bäst syr ett litet lapptäcke åt. På bilden ser ni de vackra tygerna som jag har till mitt förfogande, men det rutiga har jag lämnat bort, för jag fick inte det att passa in, fast det är perfekt i färgskalan. Spjälsängar har så speciella mått att man skall inte krångla till det i onödan. Tycker jag i alla fall. Och detta syrs i mors smak, för att passa in i deras sovrum, men tanken är att med ett gosedjur eller en filt/kudde så får man det tjejigare/pojkigare.

Det är roligt att sy. Jag skulle vilja göra mera av den här sortens arbete, men hela hösten så tog keramiken all tid. Det är också roligt, men jag kände mig som en bagare till sist, och har inte ens velat ha pepparkakor i julhelgen. Men nu går det också att göra igen, och idag har jag putsat ett set med, gissa... Jo, julsaker!!!! Små grisar, granar, stjärnor och hjärtan!

Få se om det är i onödan, för jag hörde på radio att jorden skall gå under 21:a maj. Skit också, just när sommarsäsongen börjar, och jag skall börja lura turister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar