måndag 3 januari 2011

Nu kör vi igång!

Nu är verkstaden nystädad! Inte perfekt, men otroligt bra för att vara jag! Men jag har hittat bordsytor, hyllor och golv. Inte illa. Och det känns bra, för imorgon så är ju inte bara butiken öppen, utan jag skall börja sy också, och då går det inte att ha det hur eländigt som helst. Men nu är det bara att tuta och köra. Fina guldfisken.
Jag blir förvånad varje gång jag reder upp ett problemhörn i mitt hushåll, över hur bra det känns. Det ligger nog något i feng shui, eller vad det nu heter. Ordning och reda i skåpet = ordning och reda i huvudet. Nu har jag ju inte städat mina skåp, men....
Jag skall imorgon ta ihop med ett lapptäcke, och har funderat på det idag och konstaterat att jag är lite rostig ifråga om mått och bitar och så. Men jag hoppas att det är samma som att lära sig cykla och klippa hår, om man en gång kan det, så sitter det. Det som är mest spännande med detta jobb är att det är beställt och skall tillverkas efter kundens smak. Det är helt annat att göra efter egna ideer. Men det är bra med utmaningar, man måste skärpa sig lite, och det behövs minsann efter denna lata jul.
Nya tag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar