söndag 2 januari 2011

Hej och välkommen 2011!

Och så var det ett nytt år igen! Skönt! Nu lever jag igen i tron att jag skall göra allting smartare än i fjol! Vissa saker kommer jag nog att jobba hårt med, för jag har en liten lista nyårslöften, som alla börjar på B till och med: bot och bättring, betalterminal och baka bröd. Hah! Början är lite flummig och låter religiös, och flummigt är bra, för då kan något åtminstone räknas dit! Religiöst är det inte. Men innefattar att jag skall ta bättre hand om mina kunder och återförsäljare. Sen kan man ju tänka stort med att ha bättre ordning i verkstan, lagerhållning tillverkning osv, men det är överkurs i dagens värld... Betalterminal är ett måste i denna bankkortsdjungel och baka bröd har jag funderat på i ca 15 år, så vi får se hur det går!
Men det är ju alltid roligt att börja "om". Och jag har faktiskt påbörjat min årliga städning. Skall jag ta till hårklyveri, så hoppade jag över ifjol. Ojdå. Jag brukar "alltid" städa på mellandagarna. Och det betyder att det kan bli två gånger iår. Ojoj. För de som kan börja känna en viss oro över denna brist på städmani, så kan jag lugna er med att jag nog under året sopar upp de största gångarna och till och med vädrar mattorna ibland! Men noggrann dammtorkning och inventering görs lite mer sällan...
Och om någon råkar fundera på den saken, så kommer jag nog att hitta reaprodukter och som det ser ut nu, så kan det bli korgar med 50%.... Sväng in på tisdag eller lördag och ta en titt om ni skulle behöva något!
Det här är också en skön tid, när året är som ett oskrivet blad. Noll koll på trender, bara fantasi. Och hjärnkontoret har sakta börjat finslipa på vissa nyheter till detta år. Det blir små, men naggande goda nyheter, skulle jag tro i alla fall. Om ett år så vet vi hur det gick!
Nu skall jag gå och ladda mina städbatterier tills imorgom, så att jag täcks öppna dörren på tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar