onsdag 29 december 2010

Gott nytt år till er alla!

Nepp, det blev inte 100 inlägg detta första år, nog för att jag kunde skriva på skoj lite hit och dit bara för det, men julledigt har tagit mig och jag är helt enkelt LAT just nu. Det är skönt att vara lat. Men det är ju inte direkt ett normaltillstånd för mig, så jag är ovan. Nu tror ju folk i allmänhet och synnerhet, att jag är effektiv och uträttar massor per dag, men så är ju inte heller fallet. Nu börjar det låta lite underligt. Tycker jag själv i alla fall. Men vad gör jag per dag?
Tänker en stund och kommer fram till att en stor del av dagen går till att handla och laga mat, diska och tvätta och vika kläder bla. Jisses vad TRÅKIGT! Men det som också tar mycket tid är att gosa med lill-chefen. Det är inte tråkigt och det gör jag gärna och mycket. Och jag gillar att sova. Hmm.
Men för att visa att det trots allt är lite aktivitet i torpet, så kan jag berätta att det nog är planer på gång till nästa är. Jag älskar slutet av december när jag får skjuta upp saker till nästa år! Men jag har bla ett roligt beställningsarbete till början av januari, som jag är jätteglad åt, och det är ett Fröken Rosengrens arbete bestående av specialbeställt spjälskydd och överkast /lapptäcke. Och imorgon skall jag och börja leta tyger och detaljer till det. Då får latheten ge vika för inspirationen. Det skall bli roligt. Och så skjuter jag upp städningen av verkstaden till nästa år....;)
Och som slutkläm: Butiken öppen på tisdagen den 4 januari och låååånglördag 8 januari! Kl 10 -15! Och vem vet, det finns kanske en och annan rea-korg.... VÄLKOMMEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar