torsdag 24 februari 2011

Arbetsglädje och underbara människor!

Oj, min trevliga telefon ringde i dag igen! Och nu har jag lovat mig till Krombi i ett par svängar har under vårvintern igen. Jag tar ju gärna lite inhopp på mina gamla arbetsplatser, för att det är roligt, och det är hälsosamt att umgås med andra vuxna, underbara och äkta människor. Plus att i Kronoby vid Regnbågen så får man gå till färdigt dukat matbord vid lunchtid, så bara för det så.....


Regnbågen är en dagcentral, en arbetsplats, för utvecklingshämmade, och jag har jobbat där tidigare som handledare, och sysslat med hantverk i olika former. Den här gången så tog jag med mig en idé om ordspråkshjärtan. Målade trähjärtan med olika tänkvärda texter på båda sidorna. Tillsammans med fiskarlina, pärlor och stickade "snören" så fick vi med gemensamma krafter ihop mycket lyckade hjärtan att hänga i fönstret!
Och de finns där till salu för 5-6 euro st! Passa på, och sväng in där via och se om det finns kvar något ifall ni behöver en liten present! De har mycket annat också till salu, så ett besök lönar sig minsann! (Smygreklam...;))
Och nu har jag trevliga dagar att se fram emot igen, när det står Regnbågen lite här och där i almanackan....
Slutar idag med ett Ernst Kirshtaiger citat "Jag tycker att man skall unna sig en skön paus nu och då"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar