tisdag 8 februari 2011

Uppäggad.

Jag har inte brytt mig i påsken på XX-antal år. Men nu i år så blåser det nya vindar, och påsken har fått en släng av intressant aura runt sig. Och det beror på trevliga vänner som drar kurser, och de i sin tur har mig att tänka i nya banor, och i detta fall nya högtider. Sen kommer det andra trevliga vänner, och beställer påskkransar, och det i sin tur gör att jag måste tänka till hur de skall göras. Eftersom jag faktiskt inte hade tänkt göra kransar själv, utan endast hjälpa till och inspirera andra.
Och nu efter närmare eftertankar, så kommer det att bli jätteroligt!
(Kommer nån ihåg tiden då ordet "jätte" inte var ett ord som fick användas i skrivspråk? Nu har det blivit rätt och riktigt att använda det, men jag minns min modersmålslärares utläggningar om "riktiga" ord, som om det vore igår)
Till denna färgranna äggsamling så kommer det keramiktuppar i tre olika färger, vitt, gult och grönt. Och det är uttänkt på det viset att man kan kan göra en gul, och/eller grön påsk, en vit/brunbeige påsk eller en varmare, mot orange påsk. Fattas det något, så hör gärna av er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar