måndag 21 februari 2011

Påsk, men var är hönan?

Jag har tuppat till det hela, och nu äggar jag till det i ugnen just nu, men det slog mig att, var i hela fridens namn är hönan? Jag har inga hönor, men ägg och tuppar. Nu är den stora frågan: Är det ett problem, ett problem som borde lösas, eller skall jag bara ligga lågt och låtsas som ingenting?
På bilden ligger de små tupparna och myser med lite lyckohjärtan. De bryr sig inte i att det är 20 grader kallt ute, eftersom de har haft det så varmt och mysigt i 1000 grader varmt. Och just nu så puttrar en första bränning (skröj bränning) med lite mera tuppar och så en hel del ägg, som jag skall börja glasera imorgon.
Jag var just lite lurig, och skrev kryptiskt på facebook, att jag funderar på att få Jakobstadsvapen att segla imorgon. (Ni kan kolla in Mystorpet på facebook, även utan att vara registrerad, men är ni det, så gå in och gilla!)
Jakobstads vapen är ju en fin båt men inte helt pålitlig, tyvärr, så jag har för säkerhets skull beställt lite livbojar också. Man vet ju aldrig. Nu är jag inte helt ute och seglar, utan det kommer bildbevis när jag har sjösatt mina båtar....;)
Öppet imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar