tisdag 29 mars 2011

Längtan efter vår....

Alltså nu, har jag fått nog av denna vinter! Vet ni om att det är april på fredag?! Och vi har 60 cm med snö, där var det inte finns högar! Man kan ju börja gråta för mindre... Så nu skall Mystorpet hjälpa våren på traven, och vi säljer glatt underbara hjärtan med vitsippor i olika färger, att hänga på dörren, eller där var det behövs vårkänsla! Och blommorna är mycket frost tåliga, så att de klarar nätter med -15 grader om det krävs! Bild nedanför. Och 8 euro st....


Det är sällan nylänningen i mig kommer fram, eftersom jag ju är en Jeppisbo nu förtiden, men när det kommer till vitsippor.... Då är jag såld! Finns det nån vackrare syn än Ramsholmen i Ekenäs i vitsippstider? Nej, det finns det inte! Jag har några som jag vårdar ömt på min bakgård och det är lycka när de blommar....


Bakade ut mera blommor idag och kände att, så länge jag inte tittar ut, så kan jag ha vårkänslor! Vilken lycka! Och tänk hur lycklig jag kommer att vara när det är vår och jag får beundra mina krokusar och allt annat underbart som börjar grönska.......



Jag blir alldeles salig vid tanken på det, och skall gå och leta upp några trädgårdsböcker och drömma mig bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar