tisdag 22 mars 2011

Med livet som insats...

...har vi påbörjat dagen och sedan fortsatt av bara farten.
Efter att vi kom till bilen i morse och efter att lill-chefen hoppade av vid tant U, där det var lika halt, men platt, och det är en gigantisk fördel, kan jag ju berätta för de som inte vet hur det är att bo i en backe, så skurrade jag iväg och köpte två säckar halksand. Bara det är ju lite ironiskt efter som jag bor med en grusbilschaufför.... Sen sandade jag här och där och hit och dit, men inte under bilen, så när chauffören som hade varit hemma och ätit, skulle fara tillbaka till jobbet, så frågade han om jag kanske skulle flytta upp bilen tillbaka, så att den inte är ivägen ifall nån skulle råka köra förbi...
Kanske jag borde gå och se om bilen står kvar där jag ställde den nu senast....?
Jag vill ha vår och sommar NU!!! Åtminstone barmark på infarten....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar