torsdag 26 maj 2011

Heja bostadsmässan!

Oj, oj, nu kommer sommaren i rasande fart. Inte direkt värme mässigt, men solen lyser lovande och kalendern visar siffror som får en att bli förskräckt. Man borde ju teoretiskt ha börjat gå med kjol och sandaler, men jag har jeans och tunn vinterrock. Solbrännan skall vi inte tala om, eller bristen på den.... Jag kan säga att bleka sparrisar har mera färg.



Sen kommer vi ju automatiskt in på jobb. Här i huset betyder sommar; jobb. Semester tror vi att är något man kan äta, eller är åtminstone ett pålägg eller dylikt. Nu har jag ju lite omstruktureringar på gång i Mystorpet, så sommaren blir ett helt vanligt.... kaos, men det har ju funkat perfekt hittills. Men det som blir roligt att delta i så är Citygruppens infopunkt, lusthus... på bostadsmässan i Karleby. Där kommer Mystorpet att figurera lite med utställning i vitrinskåp, magneter tilll försäljning, och delta i lite annan annonsering. Och naturligt vis så kör vi med stadens trotjänare: Tro hopp och kärlek! Samt temat: Glad keramik!


Nu finns det vissa skeptiker, som tänker; tro hoppare i Kokkola... Jo, mina vänner, det är ett mycket lyckat koncept, vet jag av tidigare erfarenhet. Vi har inte monopol på symboliken, utan vi vill ju dela med oss, eller hur? Det har jag ju sett, med tanke på att vi bär symbolerna runt världen med en rasade fart. Mina små finns i alla världsdelar, och ett otroligt antal länder redan! Och det är något av en ständig glädjekälla för mig. Jag tackar ödjukt!=)


Så som ni ser på bilden så är det ett litet parti på väg i glasering, för att sedan öronmärkas till Citygruppens försäljning på mässområdet. Många bäckar små, och till sist borde de ha en trevlig låda att plocka ur.

Ps. De väntar mellan 100 och 150 000 besökare... De är inte lite det... Tror ni att nån hittar hit till Jeppis också?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar