tisdag 24 maj 2011

Lyckohalsband och andra tankar.

Jag har misskött min blogg en tid. Men jag hoppas på bättre tider nu igen. Men det är ju så att man måste prioritera ibland, och det betyder att när jag inte sitter vid datorn, så kanske jag gör något annat istället. Och ibland t o m något vettigt, som jag borde ha gjort för länge sen. I det här fallet så har jag bl a städat i verkstan (det vet alla som varit hit, att det behövdes) och lagat om min halsbandsställning. Och allt enkelt tar tid. Mycket tid ibland. Men nu är det gjort och nu borde ju jag kunna jobba flitigt istället...


Men nu hänger åtminstone mina halsband så nätt på egna spikar, och det gör att jag kan visa dem utan att skämmas. För tidigare hade jag ju dem och hänga löst, men nu så har jag förpackningar, och det sätter ju helt andra krav på mina spikrader.


Ja, och sen borde man ju njuta av denna dyrbara tid vi har just nu, mellan hägg och syren. En fördel att vara egenföretagare och arbeta hemma, så är ju den att när vädret tillåter, så kan man sitta ute på terassen och arbeta. Men är det för varmt och skönt, så finns ju risken att man somnar... En annan fördel med att arbeta ute, så är det att man kan göra de skräpiga jobben ute, som tex dekorera kransar och putsa keramik. Det sparar på städningen och det sparar arbetstid till något annat...


Nu märker jag att jag svamlar, och skall därför gå och göra något annat. Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar