måndag 25 juli 2011

Tankar om hit och dit.

Nåja, har jag tre underbara dagar på mig att svalka min kropp och själ, innan vi lägger lapp på luckan i två veckors tid! Låter det konstigt? Inte alls! Det är helt enkelt så att det nästan alltid är svalt i min verkstad, eftersom jag huserar i vårt garage, och har cementgolv! Heta dagar är det en lisa för själen att stå barfota där och plocka ditt och datt av och an! Och när man jobbar så kan man ju ha öppet i båda ändarna av huset och ett skönt korsdrag. Att jag sen i vinter kommer att igen stå och jobba med värmebyxor och vinterstövlar, så behöver vi ju inte gå in på just nu....

Nu kommer "min" årstid med flygande fläng: HÖSTEN! Underbart! För det betyder att efter vår semester så kan man börja återgå till rutiner, korvsoppa och arbete! Sluta med detta evenerliga hit och dit, glass och grillat. Det kan hända att nån som läser detta börjar bli illamående, och tycker att jag borde söka hjälp, men nu är ni i min värld! Det här tycker jag. Punkt slut. Men jag vill ha en lååååång, lagom varm och mycket solig höst, allt till november, för vintern bryr jag mig inte i.

Nu får jag börja fundera på höstens inköp, och några höstmarknader och tygloppisar, och jag trivs som fisken i vattnet. Band, spets och keramik, det gör livet värt att leva! (arbetslivet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar