onsdag 28 december 2011

Är det vardag eller helg?

Jag är "vikovill". Jag tror att det är söndag eller helg hela tiden och kan inte förstå att butiker och folk bara är igång! Det är ju ledigt? Eller är det bara lill-chefen och jag som är lediga?



Men det är en ganska skön känsla, att inte ha någon koll på dagarna, och bara vara. Och nu har även lill-chefen fatta galoppen och frågar inte mer på morgonen om vi skall till tant U. Så nu borde vi ju bara njuta. Men nu har jag börjat få en liten släng arbetslust, och det råddar lite korten. Kanske inte arbets-arbetslust, men jag skulle vilja reda upp, och sortera bort julen i verkstan, så att jag kan börja från rent bord nästa vecka.




Det skall bli skönt med en liten paus från julen. Jag ser fram emot att få tänka lite sommar och framför allt påsk! Jag har lite påsk-rester kvar från ifjol, och de är ganska lockande, om jag skall vara riktigt ärlig. Om nån minns, så hade jag två olika påsk-tema i fjol: Den traditionella påsken och den vita påsken. Och det är den vita påsken, som jag kommer att försöka sälja till hela Finland i januari. Med en liten liten gnutta gult!




Sedan så kommer ju gamla godingar att naturligtvis hänga med, som alla lyckor, och hjärt-godisarna, men vad den "typiska" sommar-grejen skall vara, så är fortfarande ett öppet kort.




Jag har en ny glasyr , som jag borde röra upp, och provglasera, som jag tror att kommer att bli bra. (Det är lättare att ha den i pulverform i lådan än att eventuellt bli besviken.) Och den borde bli en linne-beige, lite melerad, halvmatt, som jag tror att kommer att passa ypperligt ihop med blårandigt allmoge band och blåbärs-blå tilda spets!




By the way, så finns det nu blåbärs-blå tilda spets i lager, och den är helt uuunderbar, och passar till linne och vitt, som en dröm! Och naturligtvis, så finns det ju matchande allmogerandigt till!




Det kommer att komma bilder, och med lite tur så småningenom bra bilder till och med! Eftersom Mystorpet har nu införskaffat en systemkamera, och har haft experthjälp med valet av manick, och eftersom experten är relativt nära släkt, så kommer han att guida mig rätt bland alla knappar! Så det kan börja bli riktigt bra det här!




Det i sin tur gör att jag kommer in på nästa års stora projekt, webb-shoppen! Den är på gång, och jag skall så småningenom börja fundera på grafik och layout. Logon är klar, så....:) Jag kan inte annat än konstatera att 2012 kommer att bli spännande!




Och nu lade jag in, som slutkläm på detta varierande inlägg, en bild på fjolårets påsk-material! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar