tisdag 3 januari 2012

Vi mårar å på!

Jobbar nu andra dagen detta nya år. Och det börjar sakta gå bättre och bättre! Idag vaknade vi till och med nästan i tid! Men då har ju lill-chefen och jag en flexibel chef, som inte räknar minuter, och det är vi glada för! ;)


Men igår morse när jag vaknade och såg på klockan, så blev jag lätt förskräckt, men vi kom nog iväg på förmiddagen i alla fall... Men jag konstaterade under dagen, att de dagar som börjar med förskräckelse över klockan, så borde man helt kallt konstatera, att okej, idag hinner vi inte med, så vi tar ledigt och provar på nytt imorgon. Eftersom dagen inte blir en höjdare ändå.


Men tyvärr så är det ju inte möjligt varje gång.... Men det borde vara lag på det!


Men trots smärre motgångar, så puttrade en glasyr-ugn i går kväll, med till och med en ny glasyr! Jag har inte kommit in i ugnen ännu, så jag väntar med spänning på att få se om jag skall skratta eller gråta....


Påsktuppar och ägg blev bakade, samt lite annat nytt och gammalt! Idag har jag snart kontorsjobbet avklarat, så sen får jag gå och lyfta på locket och kolla läget där ute, putsa och glasera och tänka lite till! Och baka ut lite till, inte att förglömma! Och sen borde ju detta vara ganska bra på gång!


Jag önskar alla en riktigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar