måndag 27 februari 2012

Tankar om ledigt och mucklor.

Det sägs ju att man skall säga saker högt åt nån, eller skriva ner dem, så blir det så, eller så gör man det. Nu har jag både sagt, och kommer just att skriva ner ( på internet...) att vi kommer att ta vinterledigt från mitten av nästa vecka. Hemska saker. Och vara lediga sammanlagt en och en halv vecka, lill-chefen och jag.


Nu när jag är på gång och känner mig frimodig, så kan jag ju dra till med att vi har bokat in sommarsemester också. Hemska öde. ( Känner mig lite dramatisk.) Plan nummer ett har varit hela juli, som "alla" andra. Man vill ju gärna var lite "lagom och lika" ibland. Sen fick jag en vild idé, och har lagt till att vi börjar redan vid midsommar, men det lovar jag inte, för jag vill ju inte överdriva allt för mycket.


Sen blir det nästa bekymmer. Hur får man tiden att gå? Vecka nr ett är inget problem, men om jag rappar till med 5 veckor i sommar, hur gör man då? Jag har inte haft en officiell semester på 11 år, så jag är lite rostig. Inte så lite heller, om jag skall vara ärlig. Men det kanske löser sig.


Men lite vinterledigt skall bli skönt, tycker även alla andra tomtar och troll som jobbar här. Och nu har jag läst in mig på Pettson och Findus, och vet att alla andra småfigurer som bär runt på alla borttappade saker, heter mucklor! Underbara små rackare som sysslar med allt möjligt! Har ni sett dem? De där små djuren som springer omkring hos Pettson? Om inte, så rekommenderar jag er, dig, ni att genast sätta er in i hur mucklor ser ut! De är bara för underbara!


Det är också en rolig tanke, det där att det finns lite andra småfigurer som pynjar på lite här och där, tycker jag. För det är ju bara jag och katten hemma på dagarna, och vi behöver ju ha lite sällskap, och nån att skylla på när bästa tången och saxen är försvunna. Stora tejp rullen är en sak som mucklorna ofta bär runt på i verkstaden.


Nu skall jag avsluta för ikväll innan jag får mucklor på hjärnan, och måste ta mera ledigt än planerat ;) Återkommer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar