måndag 19 mars 2012

Romantik och städning.

Nu är jag tillbaka, och är lite desperat över hur råddigt jag har det. Så nu städar jag. Och det är ganska roligt, så länge man inte vänder sig om från hörnet, eller platsen man har städat. För om man svänger sig om, så har man ju en hel del kvar....


Jag hade nog tillräckligt mycket ledigt, tror jag, eftersom jag har hunnit måla en byrå i verkstan. Rosa. Ja, jag vet, det är..... romantiskt så det förslår, eftersom jag tapetserade en randig rostapet på framsidan.... Sen har jag och min kära sambo släpat den genom verkstan och nu har den en ny plats och är till bredden fylld med band och spets! Och Fröken Rosengren bara myser! Äntligen, tycker hon, så har hon fått en hörna värdig henne. Romantisk, gammaldags och tjusig!


Bra att någon är nöjd! Nu har jag bara resten kvar....


Men jag har satt denna vecka till städvecka, och nästa vecka så kommer jobbet att gå som en dans! Det är skönt att reda upp lite ibland. Städad verkstad - städat huvud? Funkar det så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar