tisdag 6 mars 2012

Vårkänslor och hjärtan!

Jag önskade mig takdropp på facebook, här för en vecka sen, och blev bönhörd. Skräp också, man skall vara försiktig med vad man ber om, för det kan ske. Visst var det underbart förra fredagen när det faktiskt tinade och solen värmde, men den borde ha gjort det en dag till, för den lämnade en isbana här hos oss. Och även lite här och där i staden också... Och lill-chefen är ledsen över att vi inte kan fara med pulka till dagis mera....


Men jag är lite överraskad över vad vackert och "varmt" väder kan göra för en sliten själ. Mina livsandar återvände, och jag fick en inrednings iver och städ iver av sällanskådat slag. Men innan jag hann börja förverkliga ens städningen, så kom det -15 grader, och det gick om.




Men jag hann göra om mina gamla rishjärtan till portarna där ute och få bort julkransarna! Alltid något! Och man skall inte förakta sina gamla kransar och hjärtan, eller vad man nu har i förråden, för med lite nya band och dekorationer så blir de som nya! Nu har jag tyvärr inte hunnit ta bilder på dem, men lägger in en annan inredningsbild på bla ett hjärta.



www.froken-rosengrens-blogg.blogspot.com så ser ni en bild med lite rosettalteranativ. Lite nytt, lite gammalt, men ack så vackert!



Nu skall jag fortsätta vänta på vårkänslorna, och inrednings ivern. Inomhus, så att jag inte bryter armar och ben av mig! Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar